Alles wat je wilt weten over jouw SEAT, via de

SEAT Plus App

SEAT Plus stopt

Let op! Vanaf 2 januari 2025 wordt SEAT Plus gestopt. Vanaf dat moment kan de app helaas niet meer gebruikt worden en kun je niet meer bij je gegevens in de app. Zorg ervoor dat je eventuele gegevens vóór die datum ergens anders hebt opgeslagen.

Functionaliteiten van de SEAT Plus App

SEAT Plus App Android screen

Homescreen

Alle handige informatie gelijk zichtbaar, van je actieradius tot het gemiddeld verbruik.
My SEAT App

Ritten

Bekijk de statistieken van jouw gemaakte ritten, zoals info over afstand, tijd en kosten
My SEAT App

Parkeerlocatie

Vind jouw SEAT gemakkelijk terug na een dagje shoppen, dankzij de parkeerlocatie.
My SEAT App

Autostatus

Krijg slimme meldingen, mocht er zich een storing voordoen en krijg eenvoudig hulp.

My SEAT App

Handleiding

Iets opzoeken in de interactieve handleiding is met deze app wel heel makkelijk.
My SEAT App

Onderhoud

Bekijk het onderhoud- schema van jouw SEAT en weet waar je aan toe bent.
My SEAT App

Dealers

Stel jouw voorkeursdealer in en maak eenvoudig een afspraak.
My SEAT App

Aanbiedingen

Krijg mooie aanbiedingen van bijvoorbeeld accessoires of een service.

Meer informatie over de SEAT Plus App?

Download de leaflet via de button, of kijk bij de veelgestelde vragen hieronder

Veelgestelde vragen

Wat is SEAT Plus App?
Wat is SEAT Plus App?
Met de gratis SEAT Plus App en DataPlug kun je van je SEAT (modellen vanaf 2008) een verbonden auto maken. Via Bluetooth kun je op eenvoudige wijze verschillende app-functies gebruiken, zoals de 'Kostenmonitor’, inzicht in je wagenstatus op elk gewenst moment, en contact opnemen met je favoriete SEAT Servicepartner.
Klopt het dat de My SEAT app van naam is veranderd?
Klopt het dat de My SEAT app van naam is veranderd?
De My SEAT app heeft sinds 26 juli 2023 een nieuwe naam: SEAT Plus. Alleen de naam is gewijzigd. De werking van de app blijft hetzelfde en er komen geen nieuwe functionaliteiten bij.
Welke functies biedt de SEAT Plus App?
Welke functies biedt de SEAT Plus App?

Dankzij de SEAT Plus App en de bijbehorende DataPlug kan je jouw SEAT nog slimmer maken en kun je deze verbinden met jouw smartphone. Zo kun je gebruik maken van allerlei slimme functies zoals:

  • brandstofverbruik

  • statistieken en tankinhoud

  • zien waar je jouw SEAT hebt geparkeerd

  • eenvoudig de interactieve handleiding van je auto bekijken

  • voorkeursdealer

  • onderhoudsschema bekijken

  • rittenregistratie

  • downloaden data (PDF rapport met auto statistieken over bepaalde periode)

  • visualisatie dashboard (nieuwe indeling voor alle data en verbeterde weergave van de gegevens)

Het is simpel en snel. Meer informatie over elke functie vind je in de relevante categorieën van de 'Veelgestelde Vragen' in de SEAT Plus app.

Ik heb de SEAT Plus app gedownload, hoe kom ik aan de dongel (SEAT DataPlug) om deze te gebruiken?
Ik heb de SEAT Plus app gedownload, hoe kom ik aan de dongel (SEAT DataPlug) om deze te gebruiken?
Om gebruik te kunnen maken van de SEAT Plus app heb je de SEAT DataPlug nodig. Deze is niet meer nieuw aan te schaffen. Het is dus niet meer mogelijk om een nieuwe gebruiker te worden van de SEAT Plus app en DataPlug.
Hoe kan ik gebruik gaan maken van SEAT Plus?
Hoe kan ik gebruik gaan maken van SEAT Plus?
Door onderstaande stappen te volgen kun je gebruik gaan maken van SEAT Plus:
- Stap 1
Download de SEAT PlusApp. Open vervolgens de app op je telefoon en doorloop de stappen, waaronder het aanmaken van een SEAT ID en het aangeven van je privacy voorkeuren. Als je al een SEAT ID hebt, kun je daarmee ook inloggen op SEAT Plus App.
- Stap 2
Plug de SEAT Plus App DataPlug in de OBD2-poort van de auto. Deze bluetooth dongel is via je dealer te verkrijgen, vraag naar de mogelijkheden en hulp bij installeren. De OBD2-poort vind je in de voetenruimte van de bestuurder. Let op: plaats de dongel met het contact uit.
- Stap 3
In de SEAT Plus App selecteer je dat je de DataPlug wilt gebruiken/ activeren. Doe dit met een draaiende motor (let op dat deze in neutraal of p-stand staat). Je activeert de DataPlug door de pincode in te voeren die op het doosje en op de dongel zelf vermeld staat.
Waar vind ik informatie over de SEAT Plus app?
Waar vind ik informatie over de SEAT Plus app?
Op seat.nl/service/connected-car/seat-plus-app vind je alle informatie over de SEAT Plus app. Hier staat een uitleg hoe de app te gebruiken is en verder vind je antwoorden op veel gestelde vragen. Tevens is hier een leaflet te downloaden met uitleg en alle functionaliteiten op een rij.
Wat is SEAT ID & CUPRA ID?
Wat is SEAT ID & CUPRA ID?
Je SEAT ID & CUPRA ID zijn je individuele toegangspoorten tot de digitale wereld van SEAT & CUPRA. Hiermee kun je je eenvoudig aanmelden bij SEAT & CUPRA applicaties en webpagina's. Je SEAT ID & CUPRA ID account bevatten je persoonlijke gegevens (telefoonnummer, adres, enz.), je instellingen en voorkeuren, of informatie van de apps die aan je account zijn gekoppeld. Wil je meer informatie hierover? Kijk dan op deze pagina.
Waar kan ik controleren of mijn smartphone compatibel is met SEAT Plus?
Waar kan ik controleren of mijn smartphone compatibel is met SEAT Plus?
De SEAT Plus app is geschikt voor een smartphone met een Android- (versie 6.0 of hoger) of een iOS-besturingssysteem (versie 12.0 of hoger).
Klopt het dat als ik mijn telefoon niet bij me heb of Bluetooth niet aan heb staan, dat ik dan geen gegevens van mijn rit krijg in de SEAT Plus app?
Klopt het dat als ik mijn telefoon niet bij me heb of Bluetooth niet aan heb staan, dat ik dan geen gegevens van mijn rit krijg in de SEAT Plus app?
SEAT Plus app werkt via je telefoon en de DataPlug met een bluetooth verbinding. Je telefoon is nodig in je auto om contact te maken met de DataPlug en zo gegevens op te kunnen halen in de SEAT Plus app. Je kan wel altijd later handmatig een rit toevoegen in deSEAT Plus app, zodat je al je ritten compleet hebt; ook als je telefoon een keer niet in je auto aanwezig is. Je kunt tevens selecteren of de rit zakelijk of privé is.
Wanneer verzendt de DataPlug gegevens?
Wanneer verzendt de DataPlug gegevens?
De SEAT Plus App verzamelt gegevens over je auto wanneer de Bluetooth-verbinding is geactiveerd, de DataPlug is gekoppeld en de motor is ingeschakeld. Om veiligheidsredenen verzendt de DataPlug echter alleen gegevens naar de SEAT Plus App als de auto niet in beweging is. Zodra de motor wordt uitgeschakeld, stopt de DataPlug met het overbrengen van informatie.
Verzendt de DataPlug ook gegevens als de auto stil staat maar de motor wel is gestart?
Verzendt de DataPlug ook gegevens als de auto stil staat maar de motor wel is gestart?
De DataPlug stuurt informatie naar je smartphone zodra je je auto start.
Hoe voeg ik een rit toe in de SEAT Plus app? Bijvoorbeeld als iemand anders mijn auto gebruikt.
Hoe voeg ik een rit toe in de SEAT Plus app? Bijvoorbeeld als iemand anders mijn auto gebruikt.
Je kan ritten handmatig toevoegen bij je ritten in de app. Klik hiervoor links bovenin op het menu en klik op 'Ritten' en klik onderaan op 'rit toevoegen'. Hier kun je alle gegevens van de rit handmatig invoeren. Je kunt hier tevens selecteren of de rit zakelijk of privé is.
Wat houdt de rittenregistratie in de SEAT Plus app eigenlijk in?
Wat houdt de rittenregistratie in de SEAT Plus app eigenlijk in?
In de SEAT Plus app worden de gereden ritten in een kaart getoond. Je kunt nu ook de details van de ritten bekijken zoals tijdsduur en afstand. Door een brandstofprijs toe te voegen kunnen de brandstofkosten per rit worden berekend.
Ik zie mijn ritten niet weergegeven in de app, niet alle ritten worden geregistreerd, hoe kan dat?
Ik zie mijn ritten niet weergegeven in de app, niet alle ritten worden geregistreerd, hoe kan dat?
Indien de ritten niet juist worden geregistreerd in de app, komt dit waarschijnlijk door de locatie-instellingen in de telefoon. Door de locatie machtiging op 'altijd' te zetten bij de app, worden de ritten correct weergegeven. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de SEAT Plus app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de SEAT Plus app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'. De ritten zullen nu juist weergegeven worden. Dit kost geen extra capaciteit van de batterij.
Ik zie mijn tankbeurten niet in de app, hoe kan dat?
Ik zie mijn tankbeurten niet in de app, hoe kan dat?
De tankbeurt wordt automatisch geregistreerd als de locatie-instellingen op 'altijd' staan. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de SEAT Plus app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de SEAT Plus app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'. Als de registratie van de tankbeurt niet automatisch is gegaan, is het advies is om bij de tankbeurt te klikken op brandstofmonitor en klik op registreer je tankbeurt.
Het brandstofniveau in de app klopt niet, hoe kan dat?
Het brandstofniveau in de app klopt niet, hoe kan dat?
Het brandstofniveau wordt automatisch geregistreerd als de locatie-instellingen op 'altijd' staan. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de SEAT Plus app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de SEAT Plus app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'.
De juiste kilometerstand wordt niet weergegeven in de app, hoe kan dat?
De juiste kilometerstand wordt niet weergegeven in de app, hoe kan dat?
De kilometerstand wordt automatisch geregistreerd als de locatie instellingen op 'altijd' staan. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de SEAT Plus app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de SEAT Plus app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'.
De parkeerlocatie klopt niet van mijn auto, hoe kan dat?
De parkeerlocatie klopt niet van mijn auto, hoe kan dat?
Indien de parkeerlocatie niet juist worden geregistreerd in de app, komt dit waarschijnlijk door de locatie-instellingen in de telefoon. Door de locatie-machtiging op 'altijd' te zetten bij de app, wordt de parkeerlocatie wel juist weergegeven. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de SEAT Plus app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de SEAT Plus app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'. De parkeerlocatie zal nu wel juist weergegeven worden. Dit kost geen extra capaciteit van de batterij.
De SEAT Plus app blijft hangen, doet het niet goed en nu?
De SEAT Plus app blijft hangen, doet het niet goed en nu?
Als de SEAT Plus app niet juist werkt, dan adviseer ik je om eerst de app volledig te verwijderen van je telefoon en opnieuw te downloaden. Functioneert de app dan nog niet naar behoren, dan ligt dit waarschijnlijk aan de locatie-instellingen op je telefoon. Door de locatie-machtiging op 'altijd' te zetten bij de app, worden de gegevens juist weergegeven. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de SEAT Plus app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de SEAT Plus app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'. De gegevens zullen nu wel juist weergegeven worden. Dit kost geen extra capaciteit van de batterij.
Kan SEAT Plus​​​​​​​ app op meerdere telefoons worden gebruikt met 1 account?
Kan SEAT Plus​​​​​​​ app op meerdere telefoons worden gebruikt met 1 account?
Het is mogelijk voor 2 gebruikers om 1 voertuig, 1 DataPlug en 1 gebruikersaccount te gebruiken. De gegevens worden opgeslagen op basis van het gebruikersaccount. Bij het veranderen van de telefoon is er geen impact. Er kan echter 1 gebruikersaccount op één telefoon tegelijk zijn ingelogd. De andere telefoon wordt automatisch uitgelogd door het systeem. Dus als je het gebruikersaccount deelt, moet je opnieuw inloggen als het account op een andere telefoon is gebruikt. De gegevens worden vanaf beide telefoons gesynchroniseerd, de enige data waar dit niet voor geldt is: Ongevallen rapport en Parkeerlocatie. Parkeerlocatie werkt alleen met de laatst verbonden telefoon!
Kan ik aan 1 telefoon; 1 account meerdere DataPlugs koppelen?
Kan ik aan 1 telefoon; 1 account meerdere DataPlugs koppelen?

Het is mogelijk om meerdere DataPlugs en auto's aan de SEAT Plus app te koppelen. Volg hiervoor onderstaande stappen:
- Ga naar app-instellingen;
- klik op nieuwe DataPlug;
- koppel een andere DataPlug met een andere auto.

Nadat dit is gedaan, zijn er 2 DataPlugs verbonden met 1 app. Wanneer je naar de andere auto gaat met de andere DataPlug, zal de app de andere DataPlug detecteren en verbinding maken zonder handmatige handelingen.
Ik moet steeds een (activatie)code invoeren in de SEAT Plus​​​​​​​ app, waar vind ik die?
Ik moet steeds een (activatie)code invoeren in de SEAT Plus​​​​​​​ app, waar vind ik die?
Indien je de activatiecode steeds moet invoeren is waarschijnlijk de activatiecode niet goed opgeslagen. Wij raden aan om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Voer hierna de activatiecode opnieuw in. Deze code vind je terug op de verpakking van de DataPlug en op de DataPlug zelf. Mocht je de verpakking niet meer hebben of is de code niet zichtbaar dan kan je dealer je aan de code helpen: Dealers van SEAT Nederland | SEAT.nl
Kan ik met de SEAT Plus​​​​​​​ app mijn SEAT ook volgen als deze gestolen wordt?
Kan ik met de SEAT Plus​​​​​​​ app mijn SEAT ook volgen als deze gestolen wordt?
De SEAT Plus App verzamelt gegevens over je auto wanneer de Bluetooth-verbinding met je smartphone is geactiveerd, de DataPlug is gekoppeld en de motor is ingeschakeld. Zodra de motor wordt uitgeschakeld, stopt de DataPlug met het overbrengen van informatie. Hierdoor is de auto niet te traceren indien deze gestolen wordt.
Waar vind ik de voorwaarden / privacy statement van de SEAT Plus​​​​​​​ app? Wat gebeurt er met de data en mijn gegevens?
Waar vind ik de voorwaarden / privacy statement van de SEAT Plus​​​​​​​ app? Wat gebeurt er met de data en mijn gegevens?
Alle informatie over gegevens en datagebruik vind je terug in de app; klik rechts bovenin op Mijn account en klik dan op Instellingen. Onder de wettelijke overeenkomsten vind je de gebruiksvoorwaarden en het Privacy Statement. Nog geen account? Download dan de SEAT Plus app, selecteer het land en klik op Continue. Je komt dan bij de Analytische doeleinden, klik hier op Privacy Statement om deze te lezen.
Waar gaat het gedeelte ‘Garage’ over?
Waar gaat het gedeelte ‘Garage’ over?
In dit gedeelte kun je je SEAT auto's beheren en de auto selecteren die je wilt gebruiken. Je kunt maximaal vier auto's voertuigen toevoegen via SEAT DataPlug of het chassisnummer (VIN) van de auto handmatig introduceren.
Waar gaat het gedeelte ‘Kostenmonitor’ over?
Waar gaat het gedeelte ‘Kostenmonitor’ over?
De ‘Kostenmonitor’ is een hulpmiddel voor het bijhouden van alle autogerelateerde kosten door deze handmatig toe te voegen. Nadat je je uitgaven hebt ingevoerd, worden ze zichtbaar in maand- of jaaroverzichten.
Waar gaat het gedeelte ‘Dealers’ over?
Waar gaat het gedeelte ‘Dealers’ over?
In het gedeelte ‘Dealers’ vind je alle contactgegevens van de dealer van jouw voorkeur en kun je ook een afspraak maken. Je kunt er ook toegang krijgen tot een kaart met alle officiële SEAT dealers in jouw land, een andere voorkeursdealer selecteren of alleen zoeken naar contactgegevens en locaties van dealers.
Wat houdt ‘Afspraak maken’ in?
Wat houdt ‘Afspraak maken’ in?
Via De SEAT Plus App kun je een afspraakverzoek sturen naar elke officiële SEAT Servicepartner. Zodra je de afspraak hebt geboekt, zal de dealer contact met je opnemen om de afspraak vast te leggen op een beschikbaar tijdstip.
Waar gaat het gedeelte ‘Statistieken’ over?
Waar gaat het gedeelte ‘Statistieken’ over?
Het gedeelte ‘Statistieken’ laat je de meest relevante statistieken van je auto zien, zoals het gemiddelde brandstofverbruik, de kilometerstand of de gemiddeld gereden snelheid. Bovendien kun je ook overzichten inzien met een maandelijkse uitsplitsing per statistiek en een overzicht van al je reizen.
Waar gaat het gedeelte ‘Instructieboekje’ over?
Waar gaat het gedeelte ‘Instructieboekje’ over?
In het gedeelte Instructieboekje kun je een interactieve handleiding van je auto downloaden in de SEAT Plus App. Zo kun je met slechts een paar klikken snel en gemakkelijk informatie of problemen met betrekking tot je auto opzoeken.
Hoe krijg ik toegang tot het gedeelte ‘Instellingen’?
Hoe krijg ik toegang tot het gedeelte ‘Instellingen’?
Om toegang te krijgen tot het gedeelte ‘Instellingen’ klik je op de afbeelding van je avatar (‘Profiel’).
Hoe kan ik het gedeelte ‘Hulp’ openen?
Hoe kan ik het gedeelte ‘Hulp’ openen?
Om toegang te krijgen tot het gedeelte ‘Instellingen’ klik je op de afbeelding van je avatar (‘Profiel’).
Waar gaat het gedeelte 'Ongevallenrapport' over?
Waar gaat het gedeelte 'Ongevallenrapport' over?
Het ‘Ongevallenrapport’ stelt je in staat een document te maken waarin je alle benodigde informatie in geval van een ongeval kunt opnemen. Bovendien kun je dit rapport exporteren als pdf en per e-mail verzenden. Let op, dit document vervangt niet het ongevallenrapport dat door de verzekeraar kan worden gevraagd.
Waar gaat het gedeelte 'Wagenstatus' over?
Waar gaat het gedeelte 'Wagenstatus' over?
De functie ‘Wagenstatus’ informeert je over mogelijke problemen met je auto door je een waarschuwing via de SEAT Plus App te sturen. Deze waarschuwingen geven een gedetailleerde beschrijving van het probleem en sommige worden automatisch naar de dealer van je voorkeur doorgestuurd, zodat deze je ondersteuning kan bieden.
Waar gaat het gedeelte 'Onderhoud' over?
Waar gaat het gedeelte 'Onderhoud' over?
In het gedeelte ‘Onderhoud’ vind je de aanbevolen onderhoudswerkzaamheden voor je auto op basis van de leeftijd en het aantal gereden kilometers. Let op dit is een prognose van het onderhoudsschema dat de fabrikant voorschrijft. Hier wordt geen rekening gehouden met eerder uitgevoerde werkzaamheden. De dealer zal altijd kijken op basis van de actuele kilometertstand en historie, wat voor onderhoud jouw SEAT nodig heeft.
Waar gaat het gedeelte 'Aanbiedingen' over?
Waar gaat het gedeelte 'Aanbiedingen' over?
In dit gedeelte vind je enkele aanbiedingen met betrekking tot jouw SEAT.
Waar gaat het gedeelte 'Parkeren' over?
Waar gaat het gedeelte 'Parkeren' over?
Met de functie 'Parkeren’ kun je je laatste parkeerlocatie opslaan, weergeven en delen. Je kunt de exacte datum en tijd van parkeren opslaan, zodat je altijd kunt bekijken wanneer je parkeertijd afloopt. Daarnaast kun je je parkeerlocatie openen in je favoriete navigatie-app, begeleiding krijgen bij het vinden van je auto of je locatie delen via WhatsApp of sms.
Staat jouw vraag er niet tussen?

Bekijk dan de rest van de veelgestelde vragen op de FAQ-pagina.