Veelgestelde vragen SEAT webshop

Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen.

Garantie en herroepingsrecht

Heb ik garantie op de producten die ik heb besteld via de SEAT webshop?
Heb ik garantie op de producten die ik heb besteld via de SEAT webshop?
Bij aankoop van artikelen in de SEAT webshop is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat het artikel datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Op artikelen die uit onze fabriek komen zit een garantie van 2 jaar. De fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

Wanneer je een artikel hebt gekocht in onze webshop van een andere leverancier, is de garantie van de leverancier van kracht. Geschillen over deze garantie dien je met de leverancier op te nemen.

Neem voor meer informatie over de garantie contact op met SEAT Nederland.
Wat is het herroepingsrecht?
Wat is het herroepingsrecht?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je het (laatste) product ontvangt.
Hoe oefen je het herroepingsrecht uit?
Hoe oefen je het herroepingsrecht uit?
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons, Pon's Automobielhandel B.V. te Zuiderinslag 2, 3833 BP Leusden, via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het formulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
Wat zijn de gevolgen van de herroeping?
Wat zijn de gevolgen van de herroeping?
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Wat is mijn ordernummer?
Wat is mijn ordernummer?
Het ordernummer is een combinatie van de letters ‘SE’ en 6 cijfers. Jouw ordernummer vind je in je bestelbevestiging, op de factuur en op de pakbon.
Hoe maak je tijdig gebruik van het herroepingsrecht?
Hoe maak je tijdig gebruik van het herroepingsrecht?
Je dient ons binnen de herroepingstermijn van 14 dagen te informeren als je van de koop of het contract af wilt. Je mag de koop ook ongedaan maken voordat je het product in huis hebt. Dan sturen wij het product niet meer naar je toe.

Je mag de koop of het contract ongedaan maken tot het eind van de 14e dag. Valt die 14e dag in het weekend of op een feestdag? Dan eindigt de bedenktijd pas op de eerstvolgende werkdag.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Kan ik de producten ook kopen of uitproberen bij een van de SEAT dealers?
Kan ik de producten ook kopen of uitproberen bij een van de SEAT dealers?
Een selectie van SEAT producten zijn te koop bij de SEAT dealers. Kijk op www.seat.nl/dealers en neem contact op met een SEAT dealer om te vragen naar de beschikbaarheid van een gewenst artikel.

Afhalen

Wat moet ik meenemen als ik mijn bestelling kom afhalen?
Wat moet ik meenemen als ik mijn bestelling kom afhalen?
Neem altijd een geldig legitimatiebewijs mee. Wij raden je aan om de factuur die je per e-mail hebt ontvangen mee te nemen (geprint of vanaf een smartphone / tablet) voor het geval dat de dealermedewerker hierom vraagt.

Retour

Hoe werkt het retourneren?
Hoe werkt het retourneren?
Je hebt na ontvangst van jouw bestelling 14 dagen om van jouw koop af te zien. Gebruik voor het retourneren van je bestelling altijd de retoursticker die je onderaan het retourformulier vindt. Het retourformulier vind je bij jouw bestelling. Mocht je de retoursticker niet meer hebben, dan kun je het volgende retouradres gebruiken:

Retouren Webshop SEAT
Zuiderinslag 10
3833 BP Leusden
The Netherlands

Bij SEAT vinden we duurzaamheid erg belangrijk en willen we duurzame keuzes zo aantrekkelijk mogelijk maken voor onze klanten. Daarom kun je jouw SEAT webshop bestelling altijd kosteloos retourneren via een van onze SEAT dealers.

Uiteraard willen we je ook de mogelijkheid blijven bieden om via de pakketpost je bestelling te retourneren. De verzendkosten hiervan betaal je echter zelf. Je kunt zelf kiezen via welke vervoerder je jouw pakket wilt retourneren. De verzendkosten reken je af wanneer je het pakket afgeeft bij een pakketpunt.
Wanneer en hoe krijg ik het geld van mijn retourzending terug?
Wanneer en hoe krijg ik het geld van mijn retourzending terug?
Na ontvangst van de teruggestuurde artikelen in ons magazijn, ontvang je van ons een bevestiging van jouw retourzending op het bij ons bekende e-mailadres. Het volledige aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen ontvang je binnen 14 dagen na ontbinding via dezelfde betaalwijze als die je hebt gekozen voor jouw bestelling. Heb je bijvoorbeeld betaald met jouw creditcard, dan wordt het bedrag teruggestort op jouw creditcard rekening.
Wat moet ik doen als ik een verkeerd of beschadigd artikel heb ontvangen?
Wat moet ik doen als ik een verkeerd of beschadigd artikel heb ontvangen?
Mocht de zending niet volledig of correct bij je zijn afgeleverd, neem contact op met SEAT Nederland. Je bespreekt samen met de klantenservice hoe wij dit zo snel en goed mogelijk voor je kunnen oplossen.
Kan ik een gemonteerd product retourneren?
Kan ik een gemonteerd product retourneren?
Ben je niet tevreden over het gemonteerde product, dan kun je met jouw dealer overleggen hoe dit op te lossen.
Ik ben mijn retourformulier kwijt. Wat nu?
Ik ben mijn retourformulier kwijt. Wat nu?
Indien je geen retourformulier meer hebt, kun je hier een nieuwe downloaden. Denk eraan dat je ook het retourlabel uit dit formulier knipt en stevig op de verzendverpakking plakt. Wil je vanuit België retourneren? Neem dan contact op met SEAT Nederland.
Hoe weet ik of mijn retourzending is ontvangen en goedgekeurd?
Hoe weet ik of mijn retourzending is ontvangen en goedgekeurd?
Je ontvangt van ons een bevestigingsmail op het bij ons bekende e-mailadres zodra de retourzending is ontvangen en verwerkt.
Kan ik mijn pakket retourneren vanuit België?
Kan ik mijn pakket retourneren vanuit België?
Ja, dit is mogelijk. Wanneer je gebruik wilt maken van deze retouroptie vragen wij je contact op te nemen met de klantenservice van de SEAT webshop via [email protected]. Vermeld in de e-mail je NAW gegevens en ordernummer. De SEAT Nederland zal je vervolgens per e-mail voorzien van een retourbon. Je kunt het pakket versturen naar het volgende retouradres:

Pon Logistics B.V. Retouren SEAT webshop
Antwoordnummer 3171
3800 XA Leusden, Nederland
Wanneer moet ik de producten terugsturen?
Wanneer moet ik de producten terugsturen?
Je dient de producten onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Overig

Wat is mijn ordernummer?
Wat is mijn ordernummer?
Het ordernummer is een combinatie van de letters ‘SE’ en 6 cijfers. Jouw ordernummer vind je in je bestelbevestiging, op de factuur en op de pakbon.
Wat gebeurt er met mijn webshop account / gegevens?
Wat gebeurt er met mijn webshop account / gegevens?
Het account en de daaraan gekoppelde gegevens worden automatisch verwijderd.
Ik heb een klacht. Waar kan ik me tot richten?
Ik heb een klacht. Waar kan ik me tot richten?
Neem contact op met de SEAT Nederland. Wij streven ernaar om de eerstvolgende werkdag telefonisch of per e-mail contact met je op te nemen om samen een oplossing te vinden.

Wanneer je een montageproduct hebt gekocht, heb je een koopovereenkomst met de desbetreffende dealer en kun je daar terecht met je klacht. Samen met de dealer wordt er dan naar een oplossing gezocht.