Mijn kenteken.
Heb jij een SEAT? Dan loont het om je kenteken in te vullen. Je krijgt dan namelijk handige extra's.
- Krijg een herinnering over je APK
- Snel naar jouw favorieten
- Alle informatie van jouw auto op een rij
De SEAT Plus App biedt de volgende functies:
Voor de functies met een asterisk (*) is aansluiting van de DataPlug vereist.
Je hebt het volgende nodig:
Android: Instellingen → Info telefoon
iOS: Instellingen → Algemeen → Informatie
Je kunt de prijs voor de DataPlug opvragen bij je SEAT Servicepartner of dealer. De applicatie en het gebruik van de functies zijn volledig gratis. Mocht je een oproep voor pechhulp moeten doen, dan zal de app je informeren als daar extra kosten mee gemoeid zijn.
Houd er rekening mee dat de smartphone mobiel internet nodig heeft om de SEAT Plus App te kunnen gebruiken.
Dit moet je doen om de SEAT Plus App goed te laten werken:
Na het downloaden en installeren van My SEAT App word je bij je eerste aanmelding stap voor stap begeleid bij het verbinden van DataPlug. Het is heel eenvoudig:
Opmerking: het koppelingsproces kan maximaal twee minuten duren.
Elke gebruiker kan maximaal 4 auto's toevoegen aan de SEAT Plus App. Het startscherm toont de gegevens van de geselecteerde auto en in het gedeelte ‘Garage’ kun je de overige auto's beheren.
De SEAT Plus App kan slechts aan één unieke DataPlug tegelijk worden gekoppeld. Om de app met een andere DataPlug te verbinden, moet de koppeling met het vorige voertuig worden verbroken. Ook kunnen er niet twee telefoons tegelijkertijd via SEAT Plus App met een unieke DataPlug worden verbonden.
De SEAT Plus App is compatibel met bijna alle nieuwe en gebruikte SEAT modellen met een diesel- of benzinemotor vanaf bouwjaar 2008. Je SEAT dealer informeert je graag of de DataPlug op jouw SEAT geinstalleerd kan worden. Let op: Vanaf september 2020 zijn de meeste nieuwe SEAT modellen standaard uitgerust met My SEAT. Daar is een aparte app voor beschikbaar en het installeren van de My SEAT App / DataPlug is voor die modellen niet van toepassing.
Wil jij checken of jouw auto compatibel is met de SEAT Plus App? Download dan deze compatibiliteitslijst.
Er is slechts één actieve verbinding tegelijk mogelijk met een smartphone. Je kunt de huidige actieve verbinding wel op elk gewenst moment verbreken en deze met een nieuwe/andere smartphone (op dezelfde wijze als bij de eerste opzet) tot stand brengen.
Houd er rekening mee dat als er meerdere smartphones met de auto werden gekoppeld, de verbinding altijd wordt gemaakt met de smartphone die zich het dichtst bij de DataPlug bevindt.
Updates voor DataPlug worden automatisch uitgevoerd. Er verschijnt een bericht op je beeldscherm en je ontvangt ook een pushmelding in de app. Zodra de app met de auto wordt gekoppeld, wordt de DataPlug-software automatisch bijgewerkt. Om de software-update te voltooien, moet de motor van je auto zijn ingeschakeld tijdens de gehele duur van de update.
Als de automatische update voor de DataPlug niet werkt, kun je de software-update handmatig starten via ‘Instellingen’ -> ‘DataPlug’ -> ‘Software-update’. De update duurt maximaal 1 minuut. Als de update is afgerond, verschijnt er een bericht op je smartphone dat de update is voltooid. Je kunt vervolgens de functies van de app weer als vanouds gebruiken.
Tijdens de eerste registratie word je gevraagd een dealer van jouw voorkeur te kiezen. De geselecteerde dealer ontvangt informatie over elk probleem dat je auto tegenkomt om je zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen. Je kunt op elk gewenst moment je voorkeur wijzigen in het gedeelte ‘Dealers’.
Uiteraard kan dat. Volg hiervoor de volgende stappen:
Een afspraak maken in de app kan op de volgende manieren
De dealer ontvangt:
Als de afspraak naar aanleiding van een waarschuwing wordt gemaakt, ontvangt de dealer bovendien ook nog de volgende informatie:
In dit gedeelte vind je alle informatie die je nodig hebt om twijfelgevallen op te lossen, ondersteuning van onze klantenservice te krijgen of hulp te vragen bij een ongeval. Deze informatie bestaat uit:
Daarnaast is er ook een label voor het gedeelte 'Ongevallenrapport'. Als je vragen hebt over dit gedeelte, kijk dan op deze pagina onder 'Ongevallenrapport'.
Met de knop ‘Pechhulp bellen’ in de SEAT Plus App kun je snel en eenvoudig contact opnemen met de SEAT Mobiliteitsservice. Deze service kan kosten met zich meebrengen als je hier geen recht (meer) op hebt. Indien de auto bij een SEAT dealer/servicepartner wordt onderhouden, conform fabrieksvoorschrift, dan heb je recht op Mobiliteitsservice.
Het staat je vrij vanaf je smartphone naar een andere service te bellen.
Als er een probleem is met je auto en er een lampje in je dashboard gaat branden, leest My SEAT DataPlug deze informatie uit en toont dit in My SEAT App, zodat je weet waar het probleem over gaat. Het is belangrijk dat de app ten minste op de achtergrond meeloopt.
Om veiligheidsredenen wordt deze procedure pas uitgevoerd wanneer de auto tot stilstand is gebracht (met de motor aan of het contactslot in de accessoirestand) en kan 1 tot 5 minuten duren, afhankelijk van het model van je auto.
Waarschuwingssignalen van laag en gemiddeld niveau informeren je over problemen met je auto die niet kritiek zijn, maar dat wel kunnen worden als ze niet worden opgelost. In deze gevallen wordt de informatie automatisch naar de dealer van je voorkeur gestuurd en wordt er op korte termijn contact met je opgenomen.
Signalen van een hoog waarschuwingsniveau daarentegen geven een serieus probleem aan, zodanig dat er niet meer met de auto mag worden gereden. In deze gevallen biedt de SEAT Plus App je een snelle manier om de SEAT pechhulp te bellen.