Verbinden en verlengen

Download de app

En volg de instructies om je SEAT te verbinden

Download voor Android
Download voor Apple
Looptijd en contracttermijn van My SEAT diensten

Voor de My SEAT diensten die vallen onder Online Infotainment en Toegang op afstand geldt een looptijd van 1 jaar na aanschaf van de auto. Na dit jaar kan je deze diensten zelf verlengen via de My SEAT App. De diensten die vallen onder Veiligheid & Service, zoals Emergency Call en Pechoproep, zijn onbeperkt en blijft de gehele levensduur van de auto actief.

Kosten om te verlengen

De kosten om My SEAT te verlengen zijn:

- Auto met alleen mediasysteem, 1 jaar € 25, 2 jaar € 39.
- Auto met navigatiesysteem, 1 jaar € 69, 2 jaar € 115.

Het verschil in kosten, komt door het verschil in beschikbare diensten van My SEAT bij media of navigatie. Informatie over My SEAT en de beschikbare diensten vind je in de My SEAT app, hierin voer je tevens de verlenging uit.

Veelgestelde vragen over verbinden

Hoe weet ik of mijn SEAT met een connected car dienst is uitgevoerd?
Hoe weet ik of mijn SEAT met een connected car dienst is uitgevoerd?

My SEAT 
Standaard op de SEAT Mii Electric en vanaf 2020 op de nieuwe SEAT Leon en Leon Sportstourer. Vanaf September 2020 ook standaard op de SEAT Ibiza, Arona, Ateca en Tarraco (Reference modellen zonder SEAT Radio of Navigatiesysteem uitgesloten).

Mijn SEAT App
Vanaf 2016 tot September 2020 kan je SEAT uitgevoerd zijn met de Mijn SEAT App. Dit is een Nederlandse Connected Car dienst die door SEAT Nederland is ontwikkeld. Deze was standaard op de SEAT Leon en Ateca Connected modellen en op de Business uitvoeringen. Op de portierruiten kun je een Sticker terugvinden met Mijn SEAT App en bij het instructieboekje zit een leaflet met een QR code (deze zit ook in de A-stijl) waarmee je de auto aan de Mijn SEAT App kunt koppelen.

Waarom kan ik niet inloggen op de My SEAT- app?
Waarom kan ik niet inloggen op de My SEAT- app?

Zorg er eerst en vooral voor dat je de meest recente versie van de app geïnstalleerd hebt op je smartphone. Kijk dit na in de Apple App Store of Google Play Store en installeer de beschikbare updates.

Als je nog steeds niet kunt inloggen op je My SEAT-account, kun je naar de My SEAT App gaan en gebruikmaken van de e-mail waarmee je je geregistreerd hebt, je gebruikersnaam of je mobiele telefoonnummer om je account te identificeren en je wachtwoord te resetten. Neem contact op met de SEAT Klantenservice wanneer het probleem zich blijft voordoen, wij helpen je graag verder.

Hoe doe ik de registratie voor My SEAT? Is er een handleiding?

Hoe doe ik de registratie voor My SEAT? Is er een handleiding?

Het aanmelden voor My SEAT wordt in een aantal stappen gedaan. Je start met het aanmaken van een SEAT ID, waarna je je auto en de M app koppelt aan je SEAT ID. Na de aanmelding kun je gebruik maken van de beschikbare My SEAT diensten in je auto en in de My SEAT app. In de bijlage vind je de handleiding met stap voor stap uitleg voor het aanmelden van My SEAT voor je SEAT. De aanmelding voer je uit in de My SEAT App. Op YouTube vind je ook de uitleg van de volledige aanmelding van je SEAT ID, de My SEAT app en de registratie in je SEAT.

Welke modellen ondersteunen activering in de auto?

Welke modellen ondersteunen activering in de auto?

Activering in de auto is mogelijk in de:

  • Leon NF met Media System+ en Connect System+ Navi
  • Ibiza en Arona met het Connect System Navi
  • Ateca en Tarraco met het Connect System+ Navi

Wat is activering in de auto?

Wat is activering in de auto?

Activering in de auto is de gemakkelijke manier om jouw SEAT in te schrijven op je SEAT-ID, zodat je de My SEAT-diensten kunt gaan gebruiken. De registratie assistent leidt je door het eenvoudige proces om uw SEAT-account in je voertuig aan te maken, in te loggen en je voertuig in te schrijven, en het vervolgens toe te voegen aan de garage. Tijdens het registratieproces kun je alle juridische informatie (GTC, privacybeleid) bekijken en de contractovereenkomst van My SEAT accepteren.

Hoe voeg ik een auto toe aan mijn account?
Hoe voeg ik een auto toe aan mijn account?
Om My SEAT te kunnen gebruiken, moet je een auto toewijzen aan je gebruikersaccount. Om dit te doen kun je inloggen in de My SEAT App en voer je het VIN-nummer van je auto in. Vervolgens ontvang je een 8-cijferige aanmeldcode (‘Pairing Code’ genoemd) die je invoert in je navigatiesysteem om het koppelen van je auto te voltooien. (Instellingen -> Online Services -> Registreren)
Wat is een VIN en waar in mijn auto kan ik het vinden?
Wat is een VIN en waar in mijn auto kan ik het vinden?
Het VIN (voertuigindentificatienummer of chassisnummer) is de unieke 17- delige identificatienummer van jouw SEAT. Je kunt deze terugvinden op de kentekencard van je auto, of rechts onderaan op de buitenkant van je voorruit. Je hebt deze nodig om je auto te registreren en je My SEAT - profiel aan te maken.
Wat is de S-PIN?
Wat is de S-PIN?
De S-PIN is een 4- cijferige code die voor je SEAT ID wordt aangemaakt tijdens het registratieproces. Je hebt deze code nodig om je SEAT op afstand op slot te zetten, te ontgrendelen en het klimaat in je auto te regelen.
Hoe kan ik, na het aanmaken, mijn SEAT ID account bevestigen, zodat ik mijn auto kan registreren?
Hoe kan ik, na het aanmaken, mijn SEAT ID account bevestigen, zodat ik mijn auto kan registreren?

Zodra je je SEAT ID aangemaakt hebt, krijg je een mail met de vraag om je account te bevestigen. (Dit kan een paar minuten duren, check eventueel ook je SPAM folder). Open de ontvangen mail en klik op de link om je account te bevestigen. Via de link kom je in de My SEAT app waar je kunt inloggen met je SEAT ID. Als je de registratie hebt doorlopen, hoef je alleen nog maar je auto te linken aan je gebruikersaccount. Als dit ook is gedaan, kun je gebruik maken van alle My SEAT- online diensten.

Kom je er niet uit of heb je de bevestigingsmail niet ontvangen, neem dan contact op met SEAT Klantenservice.

Mijn auto wil mijn registratiecode niet accepteren, wat moet ik doen?
Mijn auto wil mijn registratiecode niet accepteren, wat moet ik doen?
Controleer eerst of je SEAT over een actieve intenetverbinding beschikt en of de registratiecode die je probeert te gebruiken, niet verlopen is (deze is 24 uur geldig). Als dit het probleem niet oplost, kun je proberen om de auto te verwijderen uit je My SEAT App en deze vervolgens opnieuw toe te voegen. Je zult een nieuwe registratiecode ontvangen om in te voeren in je auto.
Wat moet ik doen als ik problemen ondervind met het gebruik van mijn My SEAT-diensten?
Wat moet ik doen als ik problemen ondervind met het gebruik van mijn My SEAT-diensten?
  • Heb je een goede internet- en dataverbinding?
  • Is het VIN dat je hebt gebruikt, de juiste?
  • Is het model compatibel met de betreffende My SEAT diensten?
  • Is de servicelicentie geldig (indien van toepassing)?

Als het probleem zich niet oplost, kun je het beste contact opnemen met je voorkeursdealer.

Wat gebeurt er met de persoonsgegevens die ik opgeef als ik mijzelf met My SEAT registreer?
Wat gebeurt er met de persoonsgegevens die ik opgeef als ik mijzelf met My SEAT registreer?

My SEAT houdt een database bij met alle persoonsgegevens die klanten hebben opgegeven, evenals andere informatie die noodzakelijk is om alle My SEAT-diensten te kunnen aanbieden, zoals voertuiggegevens en geolocatie. Alle gegevens die het resultaat zijn van het gebruik van de My SEAT-diensten, zijn eigendom van de klant. Het gebruik van gegevens is enkel mogelijk als dit expliciet wordt goedgekeurd door de klant.

Elk gebruik van gegevens gebeurt in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR). Raadpleeg voor meer informatie de My SEAT-privacypolicy.

Houd er rekening mee dat alle gegevens enkel door SEAT en zijn distributie- en servicepartners worden gebruikt. Gegevens worden niet gedeeld met derden voor commerciële doeleinden en in de meeste gevallen worden ze anoniem gehouden (niet-anonieme gegevens worden enkel gebruikt indien noodzakelijk). In dergelijke gevallen verwerkt SEAT de gegevens volgens strikte beveiligingsrichtlijnen.

Welke uitrusting heeft mijn auto nodig om de My SEAT- services te kunnen gebruiken?
Welke uitrusting heeft mijn auto nodig om de My SEAT- services te kunnen gebruiken?

Je SEAT moet een van de volgende modellen zijn:

  • SEAT Mii electric
  • SEAT Leon, geproduceerd vanaf mei 2020
  • SEAT Arona, Ateca, Ibiza en Tarraco geproduceert vanaf september 2020
Welke landen hebben toegang tot de My SEAT - services?
Welke landen hebben toegang tot de My SEAT - services?

My SEAT wordt beschikbaar in Duitsland, België, Tsjechië, Denemarken, Finland, Noorwegen, Zweden, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal, Polen, Hongarije, Griekenland, Cyprus, Nederland, Luxemburg, Bulgarije, Roemenië, Kroatië, Slovenië, Malta, Slowakije, Andorra, Estland, Letland, Litouwen, Servië, Albanië, Macedonië, Bosnië-Herzegovina en Oekraïne, Montenegro en Gibraltar.

Voor actuele informatie over de beschikbaarheid in jouw land, verwijzen we naar de My SEAT app.

Hoe weet ik zeker dat de oude eigenaar niet kan meekijken in de Mijn SEAT app en mijn auto kan volgen?

Hoe weet ik zeker dat de oude eigenaar niet kan meekijken in de Mijn SEAT app en mijn auto kan volgen?

Indien wij een melding krijgen van de RDW dat een auto van eigenaar is gewisseld, dan zullen wij zelf de auto ontkoppelen van het oude account. Dit gebeurt uit veiligheidsoverwegingen, zodat een nieuwe eigenaar niet gevolgd kan worden via de Mijn SEAT app door de vorige eigenaar. Je kunt zelf het volgende doen om ervoor te zorgen dat de vorige eigenaar geen koppeling meer heeft met jouw auto: download de Mijn SEAT app, maak een account aan. Klik op 'Koppelen' en Scan de QR code in de deurpost van jouw SEAT. Indien jouw SEAT nog gekoppeld is aan een ander account, dan is het scherm te zien met de melding "Auto al gekoppeld?". Koppel je account aan je SEAT door te klikken op "Ja, koppel". Als je de koppeling tussen jouw SEAT en de app bevestigt, vervalt automatisch de koppeling met het account die eerder aan jouw auto gekoppeld was.

Ik krijg een foutmelding bij het betalen met mijn creditcard, wat nu?
Ik krijg een foutmelding bij het betalen met mijn creditcard, wat nu?

Een betaling kan alleen gedaan worden met een creditcard met 3D secure beveiliging. 3D secure beveiliging is een extra beveiliging voor een betaling met je creditcard, met wachtwoord en SMS-code of via goedkeuring in een speciale app voor uw creditcard.

Indien er een foutmelding komt bij de betaling, ga dan eerst na of je creditcard is voorzien van een 3D secure beveiliging. Indien deze is voorzien van een 3D secure beveiliging, adviseren we je om de betaling later nogmaals te proberen. We gaan ervan uit dat de betaling dan zal lukken. Lukt de betaling alsnog niet dan adviseren we je contact op te nemen met je creditcardmaatschappij en na te gaan of de 3D secure beveiliging wel juist verwerkt is op je creditcard.

Waarom worden mijn creditcard gegevens bewaard bij een bestelling?
Waarom worden mijn creditcard gegevens bewaard bij een bestelling?
Op het moment dat je voor een eerste keer je creditcardgegevens invult bij een bestelling voor My SEAT, worden je gegevens gecontroleerd. Dit vanwege veiligheidsredenen en om fraude te voorkomen. Na deze controle worden je gegevens bewaard, zodat deze bij een volgende bestelling niet nogmaals gecontroleerd hoeven te worden.
Mijn smartphone werd gestolen. Kan ik de My SEAT dienst blokkeren om misbruik te voorkomen?
Mijn smartphone werd gestolen. Kan ik de My SEAT dienst blokkeren om misbruik te voorkomen?
Als je je telefoon verliest, kun je je wachtwoord wijzigen door de My SEAT App te bezoeken vanaf een ander toestel of computer. Het nieuwe wachtwoord is vereist om de My SEAT- appdiensten te kunnen gebruiken. Voor extra beveiliging kun je de instellingen van de app zo wijzigen dat je je wachtwoord opnieuw moet invoeren na een periode van 5, 10 of 15 minuten inactiviteit.

Veelgestelde vragen over verlengen

Hoe kan ik een verlenging doen voor My SEAT?
Hoe kan ik een verlenging doen voor My SEAT?
Een verlenging voor My SEAT voer je uit in je My SEAT app; klik in de app onderin op 'Wagen' en daarna op 'Online winkel'. Je wordt nu doorgestuurd naar de My SEAT shop. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord welk je aangemaakt hebt voor je My SEAT-diensten en volg de verdere stappen om de My SEAT-diensten te verlengen.
Wat kost het om My SEAT te verlengen?
Wat kost het om My SEAT te verlengen?

De kosten om My SEAT te verlengen zijn:
Auto met alleen radio, 1 jaar € 25, 2 jaar € 39.
Auto met navigatie, 1 jaar € 69, 2 jaar € 115.

Het verschil in kosten, komt door het verschil in beschikbare diensten van My SEAT bij radio of navigatie. Informatie over My SEAT en de beschikbare diensten vind je in de My SEAT app, hierin voer je tevens de verlenging uit.

Ik moet mijn My SEAT diensten nu verlengen, waarom moet ik daarvoor betalen?
Ik moet mijn My SEAT diensten nu verlengen, waarom moet ik daarvoor betalen?

De gekozen (meer)uitvoering die destijds op je auto is besteld, bepaalt welke My SEAT diensten beschikbaar zijn en welke looptijd deze diensten hebben. Zodra de looptijd van deze diensten verstreken is, kun je deze verlengen. Aan een verlenging zijn kosten verbonden.

Je kunt de looptijd inzien en een verlenging uitvoeren in je My SEAT app. De betaling van een verlenging kan alleen uitgevoerd worden met een creditcard met 3D Secure beveiliging. 3D secure beveiliging is een extra beveiliging voor een betaling met je creditcard, met wachtwoord en SMS-code of via goedkeuring in een speciale app voor je creditcard.

Indien er een foutmelding komt bij de betaling, ga dan eerst na of je creditcard is voorzien van een 3D secure beveiliging. Indien deze is voorzien van een 3D secure beveiliging, adviseer we je om de betaling later nogmaals te proberen. We gaan er vanuit dat de betaling dan alsnog zal lukken. Lukt de betaling alsnog niet, dan adviseren wij om contact op te nemen met je creditcard maatschappij en na te gaan of de 3D secure beveiliging wel juist verwerkt is op je creditcard.

Kan ik ook zonder creditcard een verlenging doen voor My SEAT?
Kan ik ook zonder creditcard een verlenging doen voor My SEAT?
Een verlenging voor My SEAT kan uitsluitend gedaan worden met een creditcard, in je eigen My SEAT account in de app. Een dealer kan dus ook niet een verlenging voor je uitvoeren. Indien je geen creditcard hebt, dan is het aan jezelf om hier een oplossing voor te vinden. Misschien is het mogelijk om gebruik te maken van een creditcard van een bekende.
Ik heb een verlenging gedaan, maar geen factuur ontvangen of de verlenging is niet doorgevoerd. Wat nu?
Ik heb een verlenging gedaan, maar geen factuur ontvangen of de verlenging is niet doorgevoerd. Wat nu?
De factuur voor de verlenging van My SEAT ontvang je per e-mail. Er kan tot 24 uur overheen gaan na de betaling, voordat je de factuur ontvangt. Heb je na 24 uur nog geen factuur, adviseer ik je om je spambox na te gaan. Heb je alsnog geen factuur, neem dan contact op met onze klantenservice.
Ik heb mijn My SEAT diensten verlengd, maar krijg een mail om te verlengen, klopt dit?
Ik heb mijn My SEAT diensten verlengd, maar krijg een mail om te verlengen, klopt dit?
Het kan gebeuren dat je jouw My SEAT diensten verlengd hebt en alsnog een mail ontvangt om te gaan verlengen. Je kan deze mail dan als niet verstuurd beschouwen. Je kan eventueel controleren in je My SEAT app of de looptijd van je contract inderdaad juist is verwerkt.
De app loopt vast bij het uitvoeren van de verlenging, wat nu?
De app loopt vast bij het uitvoeren van de verlenging, wat nu?
Indien de My SEAT app vastloopt bij het uitvoeren van een verlenging, adviseer ik je om het op een later tijdstip nogmaals te proberen. Blijft de app vastlopen, dan kun je eventueel de verlenging ook online uitvoeren via shop.my.seat.
Ik heb een verlenging aangevraagd op de PC / laptop maar de verlenging komt niet door, het systeem loopt vast. En nu?
Ik heb een verlenging aangevraagd op de PC / laptop maar de verlenging komt niet door, het systeem loopt vast. En nu?
Indien het niet lukt om de verlenging voor My SEAT via de PC/laptop aan te vragen, adviseer ik je de verlenging via de My SEAT app uit te voeren. Ook kun je een andere internetbrowser proberen; het advies is om Chrome te gebruiken. Soms kan het ook zijn dat cookies een probleem veroorzaken; wis dan je browsegeschiedenis en de cookies. Hierna lukt het vaak wel om je gegevens in te voeren.
Ik wil een verlenging doen, maar nu zie ik alleen een aankoop van € 0. Wat nu?
Ik wil een verlenging doen, maar nu zie ik alleen een aankoop van € 0. Wat nu?
Bij de eerste keer je creditcard gegevens invullen wordt er een aankoop van € 0 gegenereerd, dit is om je creditcardgegevens te accepteren in het systeem. Zodra je de aankoop van € 0 hebt uitgevoerd, kun je de verlenging uitvoeren voor je My SEAT diensten.
Ik krijg een foutmelding bij het betalen met mijn creditcard, wat nu?
Ik krijg een foutmelding bij het betalen met mijn creditcard, wat nu?

Een betaling kan alleen gedaan worden met een creditcard met 3D secure beveiliging. 3D secure beveiliging is een extra beveiliging voor een betaling met je creditcard, met wachtwoord en SMS-code of via goedkeuring in een speciale app voor uw creditcard.

Indien er een foutmelding komt bij de betaling, ga dan eerst na of je creditcard is voorzien van een 3D secure beveiliging. Indien deze is voorzien van een 3D secure beveiliging, adviseren we je om de betaling later nogmaals te proberen. We gaan ervan uit dat de betaling dan zal lukken. Lukt de betaling alsnog niet dan adviseren we je contact op te nemen met je creditcardmaatschappij en na te gaan of de 3D secure beveiliging wel juist verwerkt is op je creditcard.

Waarom worden mijn creditcard gegevens bewaard bij een bestelling?
Waarom worden mijn creditcard gegevens bewaard bij een bestelling?
Op het moment dat je voor een eerste keer je creditcardgegevens invult bij een bestelling voor My SEAT, worden je gegevens gecontroleerd. Dit vanwege veiligheidsredenen en om fraude te voorkomen. Na deze controle worden je gegevens bewaard, zodat deze bij een volgende bestelling niet nogmaals gecontroleerd hoeven te worden.