Veelgestelde vragen

SEAT CONNECT

My SEAT verbinden

Hoe weet ik of mijn SEAT met een connected car dienst is uitgevoerd?
Hoe weet ik of mijn SEAT met een connected car dienst is uitgevoerd?

My SEAT 
Standaard op de SEAT Mii Electric en vanaf 2020 op de nieuwe SEAT Leon en Leon Sportstourer. Vanaf September 2020 ook standaard op de SEAT Ibiza, Arona, Ateca en Tarraco (Reference modellen zonder SEAT Radio of Navigatiesysteem uitgesloten).

Mijn SEAT App
Vanaf 2016 tot September 2020 kan je SEAT uitgevoerd zijn met de Mijn SEAT App. Dit is een Nederlandse Connected Car dienst die door SEAT Nederland is ontwikkeld. Deze was standaard op de SEAT Leon en Ateca Connected modellen en op de Business uitvoeringen. Op de portierruiten kun je een Sticker terugvinden met Mijn SEAT App en bij het instructieboekje zit een leaflet met een QR code (deze zit ook in de A-stijl) waarmee je de auto aan de Mijn SEAT App kunt koppelen.

Waarom kan ik niet inloggen op de My SEAT- app?
Waarom kan ik niet inloggen op de My SEAT- app?

Zorg er eerst en vooral voor dat je de meest recente versie van de app geïnstalleerd hebt op je smartphone. Kijk dit na in de Apple App Store of Google Play Store en installeer de beschikbare updates.

Als je nog steeds niet kunt inloggen op je My SEAT-account, kun je naar de My SEAT App gaan en gebruikmaken van de e-mail waarmee je je geregistreerd hebt, je gebruikersnaam of je mobiele telefoonnummer om je account te identificeren en je wachtwoord te resetten. Neem contact op met de SEAT Klantenservice wanneer het probleem zich blijft voordoen, wij helpen je graag verder.

Hoe doe ik de registratie voor My SEAT? Is er een handleiding?

Hoe doe ik de registratie voor My SEAT? Is er een handleiding?

Het aanmelden voor My SEAT wordt in een aantal stappen gedaan. Je start met het aanmaken van een SEAT ID, waarna je je auto en de M app koppelt aan je SEAT ID. Na de aanmelding kun je gebruik maken van de beschikbare My SEAT diensten in je auto en in de My SEAT app. In de bijlage vind je de handleiding met stap voor stap uitleg voor het aanmelden van My SEAT voor je SEAT. De aanmelding voer je uit in de My SEAT App. Op YouTube vind je ook de uitleg van de volledige aanmelding van je SEAT ID, de My SEAT app en de registratie in je SEAT.

Welke modellen ondersteunen activering in de auto?

Welke modellen ondersteunen activering in de auto?

Activering in de auto is mogelijk in de:

  • Leon NF met Media System+ en Connect System+ Navi
  • Ibiza en Arona met het Connect System Navi
  • Ateca en Tarraco met het Connect System+ Navi

Wat is activering in de auto?

Wat is activering in de auto?

Activering in de auto is de gemakkelijke manier om jouw SEAT in te schrijven op je SEAT-ID, zodat je de My SEAT-diensten kunt gaan gebruiken. De registratie assistent leidt je door het eenvoudige proces om uw SEAT-account in je voertuig aan te maken, in te loggen en je voertuig in te schrijven, en het vervolgens toe te voegen aan de garage. Tijdens het registratieproces kun je alle juridische informatie (GTC, privacybeleid) bekijken en de contractovereenkomst van My SEAT accepteren.

Hoe voeg ik een auto toe aan mijn account?
Hoe voeg ik een auto toe aan mijn account?
Om My SEAT te kunnen gebruiken, moet je een auto toewijzen aan je gebruikersaccount. Om dit te doen kun je inloggen in de My SEAT App en voer je het VIN-nummer van je auto in. Vervolgens ontvang je een 8-cijferige aanmeldcode (‘Pairing Code’ genoemd) die je invoert in je navigatiesysteem om het koppelen van je auto te voltooien. (Instellingen -> Online Services -> Registreren)
Wat is een VIN en waar in mijn auto kan ik het vinden?
Wat is een VIN en waar in mijn auto kan ik het vinden?
Het VIN (voertuigindentificatienummer of chassisnummer) is de unieke 17- delige identificatienummer van jouw SEAT. Je kunt deze terugvinden op de kentekencard van je auto, of rechts onderaan op de buitenkant van je voorruit. Je hebt deze nodig om je auto te registreren en je My SEAT - profiel aan te maken.
Wat is de S-PIN?
Wat is de S-PIN?
De S-PIN is een 4- cijferige code die voor je SEAT ID wordt aangemaakt tijdens het registratieproces. Je hebt deze code nodig om je SEAT op afstand op slot te zetten, te ontgrendelen en het klimaat in je auto te regelen.
Hoe kan ik, na het aanmaken, mijn SEAT ID account bevestigen, zodat ik mijn auto kan registreren?
Hoe kan ik, na het aanmaken, mijn SEAT ID account bevestigen, zodat ik mijn auto kan registreren?

Zodra je je SEAT ID aangemaakt hebt, krijg je een mail met de vraag om je account te bevestigen. (Dit kan een paar minuten duren, check eventueel ook je SPAM folder). Open de ontvangen mail en klik op de link om je account te bevestigen. Via de link kom je in de My SEAT app waar je kunt inloggen met je SEAT ID. Als je de registratie hebt doorlopen, hoef je alleen nog maar je auto te linken aan je gebruikersaccount. Als dit ook is gedaan, kun je gebruik maken van alle My SEAT- online diensten.

Kom je er niet uit of heb je de bevestigingsmail niet ontvangen, neem dan contact op met SEAT Klantenservice.

Mijn auto wil mijn registratiecode niet accepteren, wat moet ik doen?
Mijn auto wil mijn registratiecode niet accepteren, wat moet ik doen?
Controleer eerst of je SEAT over een actieve intenetverbinding beschikt en of de registratiecode die je probeert te gebruiken, niet verlopen is (deze is 24 uur geldig). Als dit het probleem niet oplost, kun je proberen om de auto te verwijderen uit je My SEAT App en deze vervolgens opnieuw toe te voegen. Je zult een nieuwe registratiecode ontvangen om in te voeren in je auto.
Wat moet ik doen als ik problemen ondervind met het gebruik van mijn My SEAT-diensten?
Wat moet ik doen als ik problemen ondervind met het gebruik van mijn My SEAT-diensten?
  • Heb je een goede internet- en dataverbinding?
  • Is het VIN dat je hebt gebruikt, de juiste?
  • Is het model compatibel met de betreffende My SEAT diensten?
  • Is de servicelicentie geldig (indien van toepassing)?

Als het probleem zich niet oplost, kun je het beste contact opnemen met je voorkeursdealer.

Wat gebeurt er met de persoonsgegevens die ik opgeef als ik mijzelf met My SEAT registreer?
Wat gebeurt er met de persoonsgegevens die ik opgeef als ik mijzelf met My SEAT registreer?

My SEAT houdt een database bij met alle persoonsgegevens die klanten hebben opgegeven, evenals andere informatie die noodzakelijk is om alle My SEAT-diensten te kunnen aanbieden, zoals voertuiggegevens en geolocatie. Alle gegevens die het resultaat zijn van het gebruik van de My SEAT-diensten, zijn eigendom van de klant. Het gebruik van gegevens is enkel mogelijk als dit expliciet wordt goedgekeurd door de klant.

Elk gebruik van gegevens gebeurt in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR). Raadpleeg voor meer informatie de My SEAT-privacypolicy.

Houd er rekening mee dat alle gegevens enkel door SEAT en zijn distributie- en servicepartners worden gebruikt. Gegevens worden niet gedeeld met derden voor commerciële doeleinden en in de meeste gevallen worden ze anoniem gehouden (niet-anonieme gegevens worden enkel gebruikt indien noodzakelijk). In dergelijke gevallen verwerkt SEAT de gegevens volgens strikte beveiligingsrichtlijnen.

Welke uitrusting heeft mijn auto nodig om de My SEAT- services te kunnen gebruiken?
Welke uitrusting heeft mijn auto nodig om de My SEAT- services te kunnen gebruiken?

Je SEAT moet een van de volgende modellen zijn:

  • SEAT Mii electric
  • SEAT Leon, geproduceerd vanaf mei 2020
  • SEAT Arona, Ateca, Ibiza en Tarraco geproduceert vanaf september 2020
Welke landen hebben toegang tot de My SEAT - services?
Welke landen hebben toegang tot de My SEAT - services?

My SEAT wordt beschikbaar in Duitsland, België, Tsjechië, Denemarken, Finland, Noorwegen, Zweden, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal, Polen, Hongarije, Griekenland, Cyprus, Nederland, Luxemburg, Bulgarije, Roemenië, Kroatië, Slovenië, Malta, Slowakije, Andorra, Estland, Letland, Litouwen, Servië, Albanië, Macedonië, Bosnië-Herzegovina en Oekraïne, Montenegro en Gibraltar.

Voor actuele informatie over de beschikbaarheid in jouw land, verwijzen we naar de My SEAT app.

Hoe weet ik zeker dat de oude eigenaar niet kan meekijken in de Mijn SEAT app en mijn auto kan volgen?

Hoe weet ik zeker dat de oude eigenaar niet kan meekijken in de Mijn SEAT app en mijn auto kan volgen?

Indien wij een melding krijgen van de RDW dat een auto van eigenaar is gewisseld, dan zullen wij zelf de auto ontkoppelen van het oude account. Dit gebeurt uit veiligheidsoverwegingen, zodat een nieuwe eigenaar niet gevolgd kan worden via de Mijn SEAT app door de vorige eigenaar. Je kunt zelf het volgende doen om ervoor te zorgen dat de vorige eigenaar geen koppeling meer heeft met jouw auto: download de Mijn SEAT app, maak een account aan. Klik op 'Koppelen' en Scan de QR code in de deurpost van jouw SEAT. Indien jouw SEAT nog gekoppeld is aan een ander account, dan is het scherm te zien met de melding "Auto al gekoppeld?". Koppel je account aan je SEAT door te klikken op "Ja, koppel". Als je de koppeling tussen jouw SEAT en de app bevestigt, vervalt automatisch de koppeling met het account die eerder aan jouw auto gekoppeld was.

Ik krijg een foutmelding bij het betalen met mijn creditcard, wat nu?
Ik krijg een foutmelding bij het betalen met mijn creditcard, wat nu?

Een betaling kan alleen gedaan worden met een creditcard met 3D secure beveiliging. 3D secure beveiliging is een extra beveiliging voor een betaling met je creditcard, met wachtwoord en SMS-code of via goedkeuring in een speciale app voor uw creditcard.

Indien er een foutmelding komt bij de betaling, ga dan eerst na of je creditcard is voorzien van een 3D secure beveiliging. Indien deze is voorzien van een 3D secure beveiliging, adviseren we je om de betaling later nogmaals te proberen. We gaan ervan uit dat de betaling dan zal lukken. Lukt de betaling alsnog niet dan adviseren we je contact op te nemen met je creditcardmaatschappij en na te gaan of de 3D secure beveiliging wel juist verwerkt is op je creditcard.

Waarom worden mijn creditcard gegevens bewaard bij een bestelling?
Waarom worden mijn creditcard gegevens bewaard bij een bestelling?
Op het moment dat je voor een eerste keer je creditcardgegevens invult bij een bestelling voor My SEAT, worden je gegevens gecontroleerd. Dit vanwege veiligheidsredenen en om fraude te voorkomen. Na deze controle worden je gegevens bewaard, zodat deze bij een volgende bestelling niet nogmaals gecontroleerd hoeven te worden.
Mijn smartphone werd gestolen. Kan ik de My SEAT dienst blokkeren om misbruik te voorkomen?
Mijn smartphone werd gestolen. Kan ik de My SEAT dienst blokkeren om misbruik te voorkomen?
Als je je telefoon verliest, kun je je wachtwoord wijzigen door de My SEAT App te bezoeken vanaf een ander toestel of computer. Het nieuwe wachtwoord is vereist om de My SEAT- appdiensten te kunnen gebruiken. Voor extra beveiliging kun je de instellingen van de app zo wijzigen dat je je wachtwoord opnieuw moet invoeren na een periode van 5, 10 of 15 minuten inactiviteit.

My SEAT functies

Welke functies kan ik gebruiken als ik My SEAT nog niet volledig heb geactiveerd?
Welke functies kan ik gebruiken als ik My SEAT nog niet volledig heb geactiveerd?
Als je je niet registreert en de My SEAT-diensten niet volledig activeert, kun je enkel de wettelijk verplichte diensten gebruiken (Public Emergency Call)

Ik wil gebruik maken van vergrendelen & ontgrendelen (Lock & Unlock) functie, maar ik krijg de melding dat ik de SEAT Ident procedure moet volgen. Wat moet ik doen?

Ik wil gebruik maken van vergrendelen & ontgrendelen (Lock & Unlock) functie, maar ik krijg de melding dat ik de SEAT Ident procedure moet volgen. Wat moet ik doen?

De Lock & Unlock functie in My SEAT maakt het mogelijk je auto op afstand te openen of op slot te doen. Het gebruik van deze functie dient om veiligheidsredenen vrijgeschakeld te worden door de SEAT dealer, voordat deze gebruikt kan worden. Het is immers de bedoeling dat uitsluitend de rechtmatige eigenaar van de auto deze kan gebruiken. Dit vrijschakelen gebeurt middels de SEAT Ident procedure. In de SEAT Ident procedure controleert de SEAT dealer je gegevens, waarna de functie vergrendelen en ontgrendelen vrijgegeven kan worden. Na de vrijschakeling, kun je gebruik maken van de functie vergrendelen en ontgrendelen in de My SEAT app.

Hoe kan ik de Private-modus activeren of deactiveren?
Hoe kan ik de Private-modus activeren of deactiveren?

Indien je privésfeerinstellingen ingeschakeld hebt, zijn de My SEAT diensten niet beschikbaar, doordat de auto geen gegevens meer door kan geven. Bij ingeschakelde privésfeerinstellingen is er geen online verbinding vanuit de auto.

Je kunt de privésfeerinstellingen aan- en uitschakelen in het instellingen menu in het navigatiesysteem in jouw auto:
- Klik op het icoon voor privé modus; het poppetje dat je rechts bovenin op het navigatiescherm ziet. Het kan ook zijn dat het icoon van de privé modus onder de tijdsaanduiding staat weergegeven in plaats van rechts bovenin.
Een poppetje met een hoed en bril, dan staat de privé modus aan.
Een poppetje met twee golvende lijnen en een locatie teken, dan staat de privé modus uit.
- Klik nu voor privé modus aanzetten op het poppetje met de hoed.
- Klik nu voor privé modus uitzetten op het poppetje met twee golvende lijnen en een locatie teken.

Zodra de wereldbol wit kleurt; te zien rechtsboven boven in het navigatiescherm, zijn de My SEAT diensten beschikbaar. Houd er wel rekening mee dat het even kan duren voordat de auto weer verbonden is.

My SEAT verlengen

Ik moet mijn My SEAT diensten nu verlengen, waarom moet ik daarvoor betalen?
Ik moet mijn My SEAT diensten nu verlengen, waarom moet ik daarvoor betalen?

De gekozen (meer)uitvoering die destijds op je auto is besteld, bepaalt welke My SEAT diensten beschikbaar zijn en welke looptijd deze diensten hebben. Zodra de looptijd van deze diensten verstreken is, kun je deze verlengen. Aan een verlenging zijn kosten verbonden.

Je kunt de looptijd inzien en een verlenging uitvoeren in je My SEAT app. De betaling van een verlenging kan alleen uitgevoerd worden met een creditcard met 3D Secure beveiliging. 3D secure beveiliging is een extra beveiliging voor een betaling met je creditcard, met wachtwoord en SMS-code of via goedkeuring in een speciale app voor je creditcard.

Indien er een foutmelding komt bij de betaling, ga dan eerst na of je creditcard is voorzien van een 3D secure beveiliging. Indien deze is voorzien van een 3D secure beveiliging, adviseer we je om de betaling later nogmaals te proberen. We gaan er vanuit dat de betaling dan alsnog zal lukken. Lukt de betaling alsnog niet, dan adviseren wij om contact op te nemen met je creditcard maatschappij en na te gaan of de 3D secure beveiliging wel juist verwerkt is op je creditcard.

Hoe kan ik een verlenging doen voor My SEAT?
Hoe kan ik een verlenging doen voor My SEAT?
Een verlenging voor My SEAT voer je uit in je My SEAT app; klik in de app onderin op 'Wagen' en daarna op 'Online winkel'. Je wordt nu doorgestuurd naar de My SEAT shop. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord welk je aangemaakt hebt voor je My SEAT-diensten en volg de verdere stappen om de My SEAT-diensten te verlengen.
Wat kost het om My SEAT te verlengen?
Wat kost het om My SEAT te verlengen?

De kosten om My SEAT te verlengen zijn:
Auto met alleen radio, 1 jaar € 25, 2 jaar € 39.
Auto met navigatie, 1 jaar € 69, 2 jaar € 115.

Het verschil in kosten, komt door het verschil in beschikbare diensten van My SEAT bij radio of navigatie. Informatie over My SEAT en de beschikbare diensten vind je in de My SEAT app, hierin voer je tevens de verlenging uit.

Kan ik ook zonder creditcard een verlenging doen voor My SEAT?
Kan ik ook zonder creditcard een verlenging doen voor My SEAT?
Een verlenging voor My SEAT kan uitsluitend gedaan worden met een creditcard, in je eigen My SEAT account in de app. Een dealer kan dus ook niet een verlenging voor je uitvoeren. Indien je geen creditcard hebt, dan is het aan jezelf om hier een oplossing voor te vinden. Misschien is het mogelijk om gebruik te maken van een creditcard van een bekende.
Ik heb een verlenging gedaan, maar geen factuur ontvangen of de verlenging is niet doorgevoerd. Wat nu?
Ik heb een verlenging gedaan, maar geen factuur ontvangen of de verlenging is niet doorgevoerd. Wat nu?
De factuur voor de verlenging van My SEAT ontvang je per e-mail. Er kan tot 24 uur overheen gaan na de betaling, voordat je de factuur ontvangt. Heb je na 24 uur nog geen factuur, adviseer ik je om je spambox na te gaan. Heb je alsnog geen factuur, neem dan contact op met onze klantenservice.
Ik heb mijn My SEAT diensten verlengd, maar krijg een mail om te verlengen, klopt dit?
Ik heb mijn My SEAT diensten verlengd, maar krijg een mail om te verlengen, klopt dit?
Het kan gebeuren dat je jouw My SEAT diensten verlengd hebt en alsnog een mail ontvangt om te gaan verlengen. Je kan deze mail dan als niet verstuurd beschouwen. Je kan eventueel controleren in je My SEAT app of de looptijd van je contract inderdaad juist is verwerkt.
De app loopt vast bij het uitvoeren van de verlenging, wat nu?
De app loopt vast bij het uitvoeren van de verlenging, wat nu?
Indien de My SEAT app vastloopt bij het uitvoeren van een verlenging, adviseer ik je om het op een later tijdstip nogmaals te proberen. Blijft de app vastlopen, dan kun je eventueel de verlenging ook online uitvoeren via shop.my.seat.
Ik wil een verlenging doen, maar nu zie ik alleen een aankoop van € 0. Wat nu?
Ik wil een verlenging doen, maar nu zie ik alleen een aankoop van € 0. Wat nu?
Bij de eerste keer je creditcard gegevens invullen wordt er een aankoop van € 0 gegenereerd, dit is om je creditcardgegevens te accepteren in het systeem. Zodra je de aankoop van € 0 hebt uitgevoerd, kun je de verlenging uitvoeren voor je My SEAT diensten.
Ik heb een verlenging aangevraagd op de PC / laptop maar de verlenging komt niet door, het systeem loopt vast. En nu?
Ik heb een verlenging aangevraagd op de PC / laptop maar de verlenging komt niet door, het systeem loopt vast. En nu?
Indien het niet lukt om de verlenging voor My SEAT via de PC/laptop aan te vragen, adviseer ik je de verlenging via de My SEAT app uit te voeren. Ook kun je een andere internetbrowser proberen; het advies is om Chrome te gebruiken. Soms kan het ook zijn dat cookies een probleem veroorzaken; wis dan je browsegeschiedenis en de cookies. Hierna lukt het vaak wel om je gegevens in te voeren.

SEAT Plus

Activatie, kosten en beschikbaarheid

Wat is SEAT Plus App?
Wat is SEAT Plus App?
Met de gratis SEAT Plus App en DataPlug kun je van je SEAT (modellen vanaf 2008) een verbonden auto maken. Via Bluetooth kun je op eenvoudige wijze verschillende app-functies gebruiken, zoals de 'Kostenmonitor’, inzicht in je wagenstatus op elk gewenst moment, en contact opnemen met je favoriete SEAT Servicepartner.
Welke functies biedt de SEAT Plus App?
Welke functies biedt de SEAT Plus App?

Dankzij de SEAT Plus App en de bijbehorende DataPlug kan je jouw SEAT nog slimmer maken en kun je deze verbinden met jouw smartphone. Zo kun je gebruik maken van allerlei slimme functies zoals:

  • brandstofverbruik

  • statistieken en tankinhoud

  • zien waar je jouw SEAT hebt geparkeerd

  • eenvoudig de interactieve handleiding van je auto bekijken

  • voorkeursdealer

  • onderhoudsschema bekijken

  • rittenregistratie

  • downloaden data (PDF rapport met auto statistieken over bepaalde periode)

  • visualisatie dashboard (nieuwe indeling voor alle data en verbeterde weergave van de gegevens)

Het is simpel en snel. Meer informatie over elke functie vind je in de relevante categorieën van de 'Veelgestelde Vragen' in de SEAT Plus app.

Kan ik met de SEAT Plus​​​​​​​ app mijn SEAT ook volgen als deze gestolen wordt?
Kan ik met de SEAT Plus​​​​​​​ app mijn SEAT ook volgen als deze gestolen wordt?
De SEAT Plus App verzamelt gegevens over je auto wanneer de Bluetooth-verbinding met je smartphone is geactiveerd, de DataPlug is gekoppeld en de motor is ingeschakeld. Zodra de motor wordt uitgeschakeld, stopt de DataPlug met het overbrengen van informatie. Hierdoor is de auto niet te traceren indien deze gestolen wordt.
Waar vind ik informatie over de SEAT Plus app?
Waar vind ik informatie over de SEAT Plus app?
Op seat.nl/service/connected-car/seat-plus-app vind je alle informatie over de SEAT Plus app. Hier staat een uitleg hoe de app te gebruiken is en verder vind je antwoorden op veel gestelde vragen. Tevens is hier een leaflet te downloaden met uitleg en alle functionaliteiten op een rij.
Hoe kan ik gebruik gaan maken van SEAT Plus?
Hoe kan ik gebruik gaan maken van SEAT Plus?
Door onderstaande stappen te volgen kun je gebruik gaan maken van SEAT Plus:
- Stap 1
Download de SEAT PlusApp. Open vervolgens de app op je telefoon en doorloop de stappen, waaronder het aanmaken van een SEAT ID en het aangeven van je privacy voorkeuren. Als je al een SEAT ID hebt, kun je daarmee ook inloggen op SEAT Plus App.
- Stap 2
Plug de SEAT Plus App DataPlug in de OBD2-poort van de auto. Deze bluetooth dongel is via je dealer te verkrijgen, vraag naar de mogelijkheden en hulp bij installeren. De OBD2-poort vind je in de voetenruimte van de bestuurder. Let op: plaats de dongel met het contact uit.
- Stap 3
In de SEAT Plus App selecteer je dat je de DataPlug wilt gebruiken/ activeren. Doe dit met een draaiende motor (let op dat deze in neutraal of p-stand staat). Je activeert de DataPlug door de pincode in te voeren die op het doosje en op de dongel zelf vermeld staat.
Wat heb ik nodig om de SEAT Plus App te kunnen gebruiken?
Wat heb ik nodig om de SEAT Plus App te kunnen gebruiken?

Je hebt het volgende nodig:

  • Een smartphone met ten minste het besturingssysteem Android (versie > 5.0) of iOS (versie > 9.0)
  • SEAT Plus App geïnstalleerd op je smartphone (te downloaden vanuit Playstore (Android, vanaf week 15 2021) of Apple Store (iOS))
  • Een DataPlug (verkrijgbaar bij elke officiële SEAT Servicepartner)
  • Een SEAT auto die compatibel is met de SEAT DataPlug. Je kunt de compatibiliteit van je auto controleren via deze lijst
Waar kan ik controleren of mijn smartphone compatibel is met SEAT Plus?
Waar kan ik controleren of mijn smartphone compatibel is met SEAT Plus?
De SEAT Plus app is geschikt voor een smartphone met een Android- (versie 6.0 of hoger) of een iOS-besturingssysteem (versie 12.0 of hoger).
Ik moet steeds een (activatie)code invoeren in de SEAT Plus​​​​​​​ app, waar vind ik die?
Ik moet steeds een (activatie)code invoeren in de SEAT Plus​​​​​​​ app, waar vind ik die?
Indien je de activatiecode steeds moet invoeren is waarschijnlijk de activatiecode niet goed opgeslagen. Wij raden aan om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Voer hierna de activatiecode opnieuw in. Deze code vind je terug op de verpakking van de DataPlug en op de DataPlug zelf. Mocht je de verpakking niet meer hebben of is de code niet zichtbaar dan kan je dealer je aan de code helpen: Dealers van SEAT Nederland | SEAT.nl
Ik heb de SEAT Plus app gedownload, hoe kom ik aan de dongel (SEAT DataPlug) om deze te gebruiken?
Ik heb de SEAT Plus app gedownload, hoe kom ik aan de dongel (SEAT DataPlug) om deze te gebruiken?
Om gebruik te kunnen maken van de SEAT Plus app heb je de SEAT DataPlug nodig. Deze is niet meer nieuw aan te schaffen. Het is dus niet meer mogelijk om een nieuwe gebruiker te worden van de SEAT Plus app en DataPlug.
Wat is een DataPlug?
Wat is een DataPlug?
Een DataPlug is een OBD (On Board Diagnostic) connector, die moet worden aangesloten op de diagnosepoort (OBD2-interface) van je SEAT. Tijdens je reis wordt verschillende informatie verzameld en via Bluetooth naar je smartphone gestuurd. Met deze informatie kun je bijvoorbeeld je dagelijkse brandstofverbruik en kilometerstand inzien of de status van je auto controleren.
Wat is SEAT ID & CUPRA ID?
Wat is SEAT ID & CUPRA ID?
Je SEAT ID & CUPRA ID zijn je individuele toegangspoorten tot de digitale wereld van SEAT & CUPRA. Hiermee kun je je eenvoudig aanmelden bij SEAT & CUPRA applicaties en webpagina's. Je SEAT ID & CUPRA ID account bevatten je persoonlijke gegevens (telefoonnummer, adres, enz.), je instellingen en voorkeuren, of informatie van de apps die aan je account zijn gekoppeld. Wil je meer informatie hierover? Kijk dan op deze pagina.
Wat zijn de verschillen met de oude Mijn SEAT app van MIND BV?
Wat zijn de verschillen met de oude Mijn SEAT app van MIND BV?
Het grootste verschil tussen de nieuwe SEAT Plus App en de oude Mijn SEAT app van MIND BV is de techniek die gebruikt is. De oude app werkt met een ingebouwde module met SIM card die continu gegevens verzend, ook als je de telefoon niet bij je in de auto hebt. De nieuwe SEAT Plus App gebruikt een bluetooth DataPlug die in de OBD2 poort van je auto wordt geïnstalleerd. Voor een goede werking van deze app is het noodzakelijk dat je de telefoon tijdens een autorit bij je hebt. De locatie instellingen dienen dan op "altijd" te zijn ingesteld en de app moet actief zijn op de achtergrond (bijv. niet omhoog geswiped in iOS). In hoofdlijnen zijn de functionaliteiten tussen de apps hetzelfde, echter zijn er ook verschillen. Zo heeft de nieuwe app een betere interface (gebruiksgemak) en een betere zeer uitgebreide (interactieve) handleiding van de auto. Onder andere de volgende functionaliteiten zitten niet in de nieuwe app: Diefstalmelding & auto op slot notificatie, handrem notificatie, uitgebreide ritinformatie met start/ eindpunt en exportfunctie tbv rittenregistratie (deze is in ontwikkeling, basisgegevens, zoals tijd, afstand en verbruik zijn uiteraard wel beschikbaar). De nieuwe SEAT Plus App is ontwikkeld door SEAT zelf en is daarmee geschikt voor toekomstige ontwikkelingen en uitbreidingen rondom connected car en digitalisering.
Wanneer verzendt de DataPlug gegevens?
Wanneer verzendt de DataPlug gegevens?
De SEAT Plus App verzamelt gegevens over je auto wanneer de Bluetooth-verbinding is geactiveerd, de DataPlug is gekoppeld en de motor is ingeschakeld. Om veiligheidsredenen verzendt de DataPlug echter alleen gegevens naar de SEAT Plus App als de auto niet in beweging is. Zodra de motor wordt uitgeschakeld, stopt de DataPlug met het overbrengen van informatie.
Verzendt de DataPlug ook gegevens als de auto stil staat maar de motor wel is gestart?
Verzendt de DataPlug ook gegevens als de auto stil staat maar de motor wel is gestart?
De DataPlug stuurt informatie naar je smartphone zodra je je auto start.

Gebruik van de app

Kan ik aan 1 telefoon en 1 account meerdere DataPlugs koppelen?
Kan ik aan 1 telefoon en 1 account meerdere DataPlugs koppelen?

Het is mogelijk om meerdere DataPlugs en auto's aan de SEAT Plus app te koppelen. Volg hiervoor onderstaande stappen:
- Ga naar app-instellingen;
- klik op nieuwe DataPlug;
- koppel een andere DataPlug met een andere auto.

Nadat dit is gedaan, zijn er 2 DataPlugs verbonden met 1 app. Wanneer je naar de andere auto gaat met de andere DataPlug, zal de app de andere DataPlug detecteren en verbinding maken zonder handmatige handelingen.
Kan SEAT Plus​​​​​​​ app op meerdere telefoons worden gebruikt met 1 account?
Kan SEAT Plus​​​​​​​ app op meerdere telefoons worden gebruikt met 1 account?
Het is mogelijk voor 2 gebruikers om 1 voertuig, 1 DataPlug en 1 gebruikersaccount te gebruiken. De gegevens worden opgeslagen op basis van het gebruikersaccount. Bij het veranderen van de telefoon is er geen impact. Er kan echter 1 gebruikersaccount op één telefoon tegelijk zijn ingelogd. De andere telefoon wordt automatisch uitgelogd door het systeem. Dus als je het gebruikersaccount deelt, moet je opnieuw inloggen als het account op een andere telefoon is gebruikt. De gegevens worden vanaf beide telefoons gesynchroniseerd, de enige data waar dit niet voor geldt is: Ongevallen rapport en Parkeerlocatie. Parkeerlocatie werkt alleen met de laatst verbonden telefoon!
De SEAT Plus app blijft hangen, doet het niet goed en nu?
De SEAT Plus app blijft hangen, doet het niet goed en nu?
Als de SEAT Plus app niet juist werkt, dan adviseer ik je om eerst de app volledig te verwijderen van je telefoon en opnieuw te downloaden. Functioneert de app dan nog niet naar behoren, dan ligt dit waarschijnlijk aan de locatie-instellingen op je telefoon. Door de locatie-machtiging op 'altijd' te zetten bij de app, worden de gegevens juist weergegeven. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de SEAT Plus app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de SEAT Plus app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'. De gegevens zullen nu wel juist weergegeven worden. Dit kost geen extra capaciteit van de batterij.
Waar vind ik de voorwaarden / privacy statement van de SEAT Plus​​​​​​​ app? Wat gebeurt er met de data en mijn gegevens?
Waar vind ik de voorwaarden / privacy statement van de SEAT Plus​​​​​​​ app? Wat gebeurt er met de data en mijn gegevens?
Alle informatie over gegevens en datagebruik vind je terug in de app; klik rechts bovenin op Mijn account en klik dan op Instellingen. Onder de wettelijke overeenkomsten vind je de gebruiksvoorwaarden en het Privacy Statement. Nog geen account? Download dan de SEAT Plus app, selecteer het land en klik op Continue. Je komt dan bij de Analytische doeleinden, klik hier op Privacy Statement om deze te lezen.

Ritten & brandstof beheer

Wat houdt de rittenregistratie in de SEAT Plus app eigenlijk in?
Wat houdt de rittenregistratie in de SEAT Plus app eigenlijk in?
In de SEAT Plus app worden de gereden ritten in een kaart getoond. Je kunt nu ook de details van de ritten bekijken zoals tijdsduur en afstand. Door een brandstofprijs toe te voegen kunnen de brandstofkosten per rit worden berekend.
Ik zie mijn ritten niet weergegeven in de app, niet alle ritten worden geregistreerd, hoe kan dat?
Ik zie mijn ritten niet weergegeven in de app, niet alle ritten worden geregistreerd, hoe kan dat?
Indien de ritten niet juist worden geregistreerd in de app, komt dit waarschijnlijk door de locatie-instellingen in de telefoon. Door de locatie machtiging op 'altijd' te zetten bij de app, worden de ritten correct weergegeven. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de SEAT Plus app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de SEAT Plus app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'. De ritten zullen nu juist weergegeven worden. Dit kost geen extra capaciteit van de batterij.
Klopt het dat als ik mijn telefoon niet bij me heb of Bluetooth niet aan heb staan, dat ik dan geen gegevens van mijn rit krijg in de SEAT Plus app?
Klopt het dat als ik mijn telefoon niet bij me heb of Bluetooth niet aan heb staan, dat ik dan geen gegevens van mijn rit krijg in de SEAT Plus app?
SEAT Plus app werkt via je telefoon en de DataPlug met een bluetooth verbinding. Je telefoon is nodig in je auto om contact te maken met de DataPlug en zo gegevens op te kunnen halen in de SEAT Plus app. Je kan wel altijd later handmatig een rit toevoegen in deSEAT Plus app, zodat je al je ritten compleet hebt; ook als je telefoon een keer niet in je auto aanwezig is. Je kunt tevens selecteren of de rit zakelijk of privé is.
Hoe voeg ik een rit toe in de SEAT Plus app? Bijvoorbeeld als iemand anders mijn auto gebruikt.
Hoe voeg ik een rit toe in de SEAT Plus app? Bijvoorbeeld als iemand anders mijn auto gebruikt.
Je kan ritten handmatig toevoegen bij je ritten in de app. Klik hiervoor links bovenin op het menu en klik op 'Ritten' en klik onderaan op 'rit toevoegen'. Hier kun je alle gegevens van de rit handmatig invoeren. Je kunt hier tevens selecteren of de rit zakelijk of privé is.
Het brandstofniveau in de app klopt niet, hoe kan dat?
Het brandstofniveau in de app klopt niet, hoe kan dat?
Het brandstofniveau wordt automatisch geregistreerd als de locatie-instellingen op 'altijd' staan. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de SEAT Plus app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de SEAT Plus app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'.
Ik zie mijn tankbeurten niet in de app, hoe kan dat?
Ik zie mijn tankbeurten niet in de app, hoe kan dat?
De tankbeurt wordt automatisch geregistreerd als de locatie-instellingen op 'altijd' staan. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de SEAT Plus app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de SEAT Plus app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'. Als de registratie van de tankbeurt niet automatisch is gegaan, is het advies is om bij de tankbeurt te klikken op brandstofmonitor en klik op registreer je tankbeurt.

Parkeren & kilometerstand

Waar gaat het gedeelte 'Parkeren' over?
Waar gaat het gedeelte 'Parkeren' over?
Met de functie 'Parkeren’ kun je je laatste parkeerlocatie opslaan, weergeven en delen. Je kunt de exacte datum en tijd van parkeren opslaan, zodat je altijd kunt bekijken wanneer je parkeertijd afloopt. Daarnaast kun je je parkeerlocatie openen in je favoriete navigatie-app, begeleiding krijgen bij het vinden van je auto of je locatie delen via WhatsApp of sms.
De parkeerlocatie klopt niet van mijn auto, hoe kan dat?
De parkeerlocatie klopt niet van mijn auto, hoe kan dat?
Indien de parkeerlocatie niet juist worden geregistreerd in de app, komt dit waarschijnlijk door de locatie-instellingen in de telefoon. Door de locatie-machtiging op 'altijd' te zetten bij de app, wordt de parkeerlocatie wel juist weergegeven. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de SEAT Plus app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de SEAT Plus app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'. De parkeerlocatie zal nu wel juist weergegeven worden. Dit kost geen extra capaciteit van de batterij.
De juiste kilometerstand wordt niet weergegeven in de app, hoe kan dat?
De juiste kilometerstand wordt niet weergegeven in de app, hoe kan dat?
De kilometerstand wordt automatisch geregistreerd als de locatie instellingen op 'altijd' staan. Klik hiervoor op 'Instellingen' van de telefoon, klik op de SEAT Plus app of klik eerst op 'Apps en meldingen' en dan op de SEAT Plus app. Klik op 'machtigingen' en klik op 'Locatie', klik op 'Altijd toestaan'.

Overige functies

Waar gaat het gedeelte ‘Garage’ over?
Waar gaat het gedeelte ‘Garage’ over?
In dit gedeelte kun je je SEAT auto's beheren en de auto selecteren die je wilt gebruiken. Je kunt maximaal vier auto's voertuigen toevoegen via SEAT DataPlug of het chassisnummer (VIN) van de auto handmatig introduceren.
Waar gaat het gedeelte ‘Kostenmonitor’ over?
Waar gaat het gedeelte ‘Kostenmonitor’ over?
De ‘Kostenmonitor’ is een hulpmiddel voor het bijhouden van alle autogerelateerde kosten door deze handmatig toe te voegen. Nadat je je uitgaven hebt ingevoerd, worden ze zichtbaar in maand- of jaaroverzichten.
Waar gaat het gedeelte ‘Dealers’ over?
Waar gaat het gedeelte ‘Dealers’ over?
In het gedeelte ‘Dealers’ vind je alle contactgegevens van de dealer van jouw voorkeur en kun je ook een afspraak maken. Je kunt er ook toegang krijgen tot een kaart met alle officiële SEAT dealers in jouw land, een andere voorkeursdealer selecteren of alleen zoeken naar contactgegevens en locaties van dealers.
Waar gaat het gedeelte ‘Statistieken’ over?
Waar gaat het gedeelte ‘Statistieken’ over?
Het gedeelte ‘Statistieken’ laat je de meest relevante statistieken van je auto zien, zoals het gemiddelde brandstofverbruik, de kilometerstand of de gemiddeld gereden snelheid. Bovendien kun je ook overzichten inzien met een maandelijkse uitsplitsing per statistiek en een overzicht van al je reizen.
Waar gaat het gedeelte ‘Instructieboekje’ over?
Waar gaat het gedeelte ‘Instructieboekje’ over?
In het gedeelte Instructieboekje kun je een interactieve handleiding van je auto downloaden in de SEAT Plus App. Zo kun je met slechts een paar klikken snel en gemakkelijk informatie of problemen met betrekking tot je auto opzoeken.
Hoe krijg ik toegang tot het gedeelte ‘Instellingen’?
Hoe krijg ik toegang tot het gedeelte ‘Instellingen’?
Om toegang te krijgen tot het gedeelte ‘Instellingen’ klik je op de afbeelding van je avatar (‘Profiel’).
Hoe kan ik het gedeelte ‘Hulp’ openen?
Hoe kan ik het gedeelte ‘Hulp’ openen?
Om toegang te krijgen tot het gedeelte ‘Instellingen’ klik je op de afbeelding van je avatar (‘Profiel’).
Waar gaat het gedeelte 'Ongevallenrapport' over?
Waar gaat het gedeelte 'Ongevallenrapport' over?
Het ‘Ongevallenrapport’ stelt je in staat een document te maken waarin je alle benodigde informatie in geval van een ongeval kunt opnemen. Bovendien kun je dit rapport exporteren als pdf en per e-mail verzenden. Let op, dit document vervangt niet het ongevallenrapport dat door de verzekeraar kan worden gevraagd.
Waar gaat het gedeelte 'Wagenstatus' over?
Waar gaat het gedeelte 'Wagenstatus' over?
De functie ‘Wagenstatus’ informeert je over mogelijke problemen met je auto door je een waarschuwing via de SEAT Plus App te sturen. Deze waarschuwingen geven een gedetailleerde beschrijving van het probleem en sommige worden automatisch naar de dealer van je voorkeur doorgestuurd, zodat deze je ondersteuning kan bieden.
Waar gaat het gedeelte 'Onderhoud' over?
Waar gaat het gedeelte 'Onderhoud' over?
In het gedeelte ‘Onderhoud’ vind je de aanbevolen onderhoudswerkzaamheden voor je auto op basis van de leeftijd en het aantal gereden kilometers. Let op dit is een prognose van het onderhoudsschema dat de fabrikant voorschrijft. Hier wordt geen rekening gehouden met eerder uitgevoerde werkzaamheden. De dealer zal altijd kijken op basis van de actuele kilometertstand en historie, wat voor onderhoud jouw SEAT nodig heeft.
Waar gaat het gedeelte 'Aanbiedingen' over?
Waar gaat het gedeelte 'Aanbiedingen' over?
In dit gedeelte vind je enkele aanbiedingen met betrekking tot jouw SEAT.